7° DIGITAL CINEMA FORUM,

Roma 27 Luglio 2009.     Gentili Signori,  le attività della SMPTE Italian Section nel 2009 continuano con la presentazione del 7° DIGITAL CINEMA FORUM, il cui programma segue, che riteniamo molto interessante per l'attualità degli argomenti che trattano per la prima volta anche il "come" produrre e realizzare un film 3D stereoscopico.  La vostra presenza può essere importante non solo come partecipazione ma come riferimento di presenza di esperti nei campi collegati, che possono riguardare un futuro di nuove attività che stanno entrando in gioco in modo sempre più ampio e nei quali non potremmo non divenire tutti insieme partecipi.

E' un traguardo che la SMPTE Italian Section vuole promuovere e che la nostra Associazione è in grado di fornire come know-how e capacità dei Suoi Soci.

Seguiranno istruzioni per procedere alle iscrizioni. Per qualsiasi informazione preliminare potrete rivolgerVi a Federico Savina - Segretario della SMPTE Ital Section.

Nel ringraziarVi per la Vostra attenzione, Vogliate gradire il mio cordiale saluto.

Federico Savina
SMPTE Italian Section Secretaryh & Treasurer

------------------------------------------------------------------------------------------------------
REGISTRATION :
Please register by contacting :   fdsavina @ tin.it   (togliere gli spazi prima e dopo "@")
                                                   eventi @ labiennale.org

For additional info please contact :
Angelo D'Alessio, SMPTE International Sections Director
Franco Visintin, SMPTE-Italy Chair

7th Digital Cinema Forum
”Talks on the 3D Digital Cinema :
how to produce, distribute and present it”
Organized by SMPTE in co-operation with the Fondazione La Biennale di Venezia on
the occasion of the 66th Venice Film Festival.
The Forum will take place Tuesday September 8th, 2009
in the “Sala Volpi” of the Palazzo del Cinema at the Lido di Venezia.

The Forum intends to provide film professionals and decisions-makers with a wide basis
for discussions on how to handle the transition from analog to digital technologies. Conscious
that dealing with digital acquisition, digital distribution and digital exhibition of
film represents today the most radical technical change facing the film industry since
sound film was introduced, the forum aims to cover the various aspects of this change in
a wide panorama of technologies, standards and training requirements.
AGENDA :
08:30 am Registration of the participants (if not already pre-registered via email)
09:00 am Introductory speeches Franco Visintin (Chairman SMPTE, Italy) and Luigi Cuciniello (Managing Director Cinema La Biennale Venezia, Italy)
09:15 am Opening Key Notes, the 3D DC workflow - Angelo D’Alessio [Director Intnl Sections, SMPTE, Italy]
10:00 am 3D DC Standards, state of the art – Peter Wilson (Chairman Technical Support Group EDCF, U.K.)
10:20 am DCP Mastering – Zhu Zhu [Operational Manager D2, Digital Darwin, Belgium)
10:40 am Producing 3D from 2D – Neil Feldman [Executive Vice-President of In-Three, USA]
11:00 am Audio for 3D Digital Cinema – Federico Savina [Film Sound Consultant, CSC, Centro Sperimentale di Cinematografia, Italy]
11:20 am Digital Right Management in Digital Cinema, Technical and Legal Solutions – Susanne Nikoltchev [European Audiovisual Observatory, EU]